.

.

вівторок, 16 червня 2015 р.

Міркування напередодні ЗНО



Сьогодні 16 червня 2015-го ... Як Ви вважаете які мої думки, якщо я вчитель біології, хоча  і у відпустці?  Звичайно про завтрашній день,  коли мої і не тільки мої учні будуть складати ЗНО з біології!  Багато дано знань, розв'язано задач, дано відповідей на питання та прорішано тестів, а саме головне , мені здається,  вчитель - навчив вчитися, навчив здобувати знання. Чомусь учні сьогодення важко це розуміють... Іноді чую критику в свій адрес, коли розв'язуємо тести, шукаємо відповіді на питання :"А Ви цього не розповідали!?" Але всього розповісти - життя не висточить! Вчитель повинен зацікавить, показати шляхи здобування знань, а учневі необхідно завантажити ці знання самому... Факт: іноді при пересадці органів (завантаження вчителем голих фактів) відбувається відторгнення. А ось, коли знання здобуті у логічному пошуку, мозок радий їх сприйняти, бо "йшов" до цього сам)))) Такі знання залишаютья надовго!
Тож, шановні абітурієнти 2015-го, зосередьтеся завтра не на результаті, а на завданні, бо зроблені вірно завдання дадуть омріяні 200 балів!!

понеділок, 15 червня 2015 р.

Три месяца каникул. Как прожить их с пользой или хорошие привычки не только на лето....

Услышала от своих восьмиклассников, ой, простите уже девятиклассников, что каникулы протекают скучно , ничего интересного((( и подумалось мне, а что можно сделать за  лето, что можно усовершенствовать, чем заняться, когда впереди 3 месяца каникул и чтобы потом было, что вспомнить и поблагодорить это чудесное лето? А можно сделать многое. Кроме поездки к бабушке, гуляния с друзьями, прогулок к речке, наслаждения солёной водой моря, прохладой леса  , радостью от успешной рыбалки  , поглощения фруктов. . перечислять можно очень долго, Вы, дорогие девятиклассники, можете  ещё сформировать или усовершенствовать свои хорошие, полезные  привычки)))) Попробуйте и Вы увидите лето не может быть скучным! Вы способны изменить многое!

вівторок, 9 червня 2015 р.

Подорожуємо океанами і готуємось до ЗНО

 8 червня - Всесвітній день океанів. Хоча до відпустки ще цілий тиждень, але мабуть вже сам мозок бажає подорожі.... і кличе до мандрівки ))))) Скористаємося можливістю сьогоднішнього дня)) Поєднаємо приємне і корисне -  поєднаємо подорож і ЗНО )))
Перше, що в нашій мандрівки ми дізнаємося, що наука,  яка вивчає океани називається  океанологєю.  

Майже 71 % площі поверхні Землі  вкрито водою.
Серед цієї площі виділяють на сьогодні п'ять океанів:
Мене, як біолога, цікавить  біологічні ресурси океану, а саме світ  живих організмів , що мешкають у цих океанах, пристосування живого до різних ступенів солоності, освітленості, температури. Серед всієї великої маси живого виділяють:
 Планктон — організми поверхневого шару води, які пасивно переносяться хвилями і течіями. Це мікроскопічні водорості, дрібні рачки, риб'яча ікра та личинки різних тварин, медузи, бактерії.


Нектон — організми, які живуть у товщі води і активно пересуваються: рибикальмаривосьминогидельфіникити,тюленічерепахи.



Бентос — організми, що живуть на дні моря на ґрунті або в його товщі. Вони ведуть або придонний спосіб життя (водоростікоралові поліпигубки), або зариваються в ґрунт (морські червимолюски), або повзають по дну (морські зіркикраби) чи вільно плавають біля дна (камбаласкат).


Перифітон - сукупність організмів, що заселяють щільні субстрати (підводні частини суден, гідротехнічних споруд, рослин та ін.), які знаходяться у воді. До складу перифітону входять бактеріїнайпростіші,грибиводоростічервиракоподібні, двостулкові молюски та ін. Термін було запропоновано А. Л. Бенінгом 1924 року. Підставою для виділення угруповання було безпосередньо походження субстрату, на якому розвивались організми. Бенінг, ввівши цей термін, відділив обростання від донних угруповань. На сьогодні під перифітоном розуміють ширше поняття, до якого відноситься угруповання організмів, що мешкають на межі фаз: твердої та рідкої та існують у межах певного біотопу (деякі бентосні організми також можна віднести до перифітону, де вони зустрічаються, і навпаки, чого не зробив Бенінг).

Нейстон (дав.-гр. νευστός — плаваючий) — сукупність організмів, що живуть біля поверхневої плівки води, тобто поблизу межі водного та повітряного середовищ. Нейстон складають в основному водорості та дрібні безхребетні.До морського нейстону інколи відносять також постійних або тимчасових мешканців верхнього шару води (0—5 см), наприклад, мальків риб, личинок деяких донних тварин.




Таким чином, подорожуючи  різними шарами океанів, ми пригадали всі групи живих організмів, що там мешкають :
     А після вдалого складання ЗНО з біології,  обов'язково  здійсніть подорож до одного з океанів, а можна і річки, і озера і познайомтеся зі всіма цими представниками і розкажіть їм про свої успіхи )))))

субота, 30 травня 2015 р.

Цветочный релакс в день последнего звонка, который оказался не последним...

   "Безмолвны и прекрасны цветы...В их красоте есть какая-то магия! Диву даёшься, как гармоничен мир растений! При жёстких требованиях, которые поставила им природа: расти там, где упали семена....без права на изменения условий...только приспособления, только компромисс с окружающим миром - тогда будет жизнь, цвет, новые     поколения...Жёсткие условия для жизни, но растения растут и радуют мир своей красотой, умиляют взор человека, привлекают  взор бабочки и кормят её, благодарят за помощь вкусняшками)))... Живут растения!Они ждут солнца и дождя! Ждёт вся земля результата их жизни!
   А нет дождя нет солнца!? Сперва гордо, терпеливо ждут, затем стоически терпят, пытаясь выжить, используя все возможности, запасы, силы...Не ищут так как  не могут - они ждут! И природа награждает и солнцем и дождём, " - так я размышляла, умиляясь цветами на клумбе и их гостями... 





                                

" А человек награждён природой возможностью выбора, активностью, мышлением, силой .... и так ли радует он окружающий мир, и так ли ждёт его деятельности природа, нуждается ли она в нём? Или не в радости и потребности дело...,"- бежали мысли дальше...



пʼятниця, 22 травня 2015 р.

22 мая - Международный день биологического разнообразия.



Что это, биологическое разнообразие?
Биологическое разнообразие - это большое многообразие форм жизни в природе. Все виды сформировались в процессе эволюции в результате тесного взаимодействия между собой и природой. Каждый,  маленький, незначительный на наш взгляд вид, есть частью огромной целостной природной системы и играет в ней отведенную ему матушкой природой роль.
Зачем об этом говорить? Зачем уделять  этому внимание?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Популярні публікації